Welcome to Magazine Premium

You can change this text in the options panel in the admin

There are tons of ways to configure Magazine Premium... The possibilities are endless!

Member Login
Lost your password?

Választás 2010 : Az LMP válasza.

2010/09/27
By admin

Pongrácz Gergely válasza :

Programként az LMP Dél-budai programját képviselem, közlekedési szakértőként elsősorban az ehhez a területhez kapcsolódó kérdésekkel tudnék sikeresen foglalkozni. Választókerületem Buda belvárosának számít, így ennek megfelelő problémák merülnek fel: kaotikus parkolási helyzet, zaj, légszennyezés, szemetelés. Az általános problémákon (pl. önkormányzat átláthatóságának kérdése) túl tehát ezekkel szeretnék foglalkozni, még két speciális, helyi jellegű témát is érintve: a Parkszínpad helyzetét meg kell oldani (felújítás vagy bontás és parkosítás), illetve meg kell kezdeni végre a körtéri Gomba átépítését is.

Link a programra és a jelöltekre:
http://delbudamaskepp.blog.hu/2010/07/30/lmp_ujbuda_program
http://delbudamaskepp.blog.hu/2010/08/01/ujbudai_jeloltjeink

Kérdéssorukra a következő válaszokat tudom adni:

Ön szokott járni  a Bartók Béla úton? Mikor járt itt utoljára?

Igen, hetente többször. Tegnap.

Mi a véleménye a  Kulturális Városközpontról (KVK)?

Alapvetően jó ötlet.

Ön elégedett a Bartók Béla út jelenlegi állapotával?

A budapesti átlaghoz képest a helyzet nem rossz, de a zajterhelésen mindenképp csökkenteni kéne (villamos-járműbeszerzés, zajnormák megszegésének szigorú büntetése, a forgalom általános csökkentése)

Ha nem elégedett, akkor mit tenne másképp?

A metró üzembe helyezése után a buszsáv helyét kerékpársáv válthatja fel. A belső Bartók Béla úton (Kosztolányi-Duna) a 7-es buszcsalád forgalmának radikális csökkenése után 2×2 forgalmi sáv nem indokolt a Gellért téri elágazás kivételével (Csiky utcától a Duna felé kell 2 sáv).

Olvasta a KVK döntéselőkészítő és a KVK akcióterv tanulmányt?

Nem.

Ön szerint, vannak benne hibák és téves megállapítások? Ha igen, mennyi?

Passz.

Ön hová tartaná megvalósíthatónak a Bartók Béla úton az egyetemisták szórakozóhelyeit?Főként a Móricz Zsigmond körtéren, illetve a körtértől a Duna felé eső részen.

Ön szerint mikortól lesz a Bartók Béla út, sétáló utca?

A behajtási díj bevezetése után megvizsgálható a kérdés, de szerintem a 2×1 forgalmi sáv hosszabb távon is fenntartandó, a helyi igényeket ki kell szolgálni. A Bartók ráadásul még a 4-es metró átadása után is az egyik legfontosabb villamos-gerincvonal marad. Emiatt sem lenne szerencsés sétálóutcává minősíteni.

Önnek szimpatikus lenne egy sétáló utca és éttermi mulató  negyed a Bartók Béla úton?

A 2×1 sávosítással bőven lenne hely a felszínen kerékpársávoknak, parkolóknak és gyalogos felületnek is, ami lehetővé tenné az éttermek és kocsmák számára színvonalas teraszok nyitását. Ez a megoldás nekem szimpatikus lenne, de figyelni kell a helyben lakók érdekeire is (pl. éjfél után a szabadtéri részeket be kell zárni)

Ön tudja, hogy mikor szűnik meg a 7-es busz?

Nem szűnik meg. A fekete 7-es (vagy a 173-as) a 4-es metró mellett is megmarad tudtommal.

Ön szerint, igazságos, hogy egyes üzletek óriási támogatást kapnak az Önkormányzattól, míg mások csak díjemelést, vagy felmondást?

Így látatlanban természetesen nem igazságos. A kérdés nem tudom, mire vonatkozik, de azt esetleg el tudom képzelni, hogy egyes, profilba nem illeszkedő üzleteknek az önkormányzat felmond. A bérleti díjakat nyílt eljárással kell megállapítani: az önkormányzat közli a feltételeket, a vállalkozók pedig licitálnak. Itt nincs helye a kivételezésnek.

Mit tart most, a következő legfontosabb lépésnek a Bartók Béla úttal kapcsolatban?

A behajtási díj bevezetése után a Móricz és a Csiky utca között is buszsávot kell felfesteni, majd a metró átadása után megcsinálni az út 2×1 sávosra szűkítését.

Van e más fontos rész a programjából, amit ismertetni szeretne?

A körtér hatalmas átszállóforgalmának enyhítését segítené, hogy a 61-es villamos vonalát összekötnénk a 4/6-os vonallal. Így a metró átadása után gyakorlatilag alig maradna végállomásozó járat a téren.

A parkolási szabálytalanságokat a gyorshajtáshoz hasonlóan az objektív felelősség hatálya alá szeretném soroltatni, ezt a lépést egyébként az LMP közlekedési programja is tartalmazza. Így könnyedén visszaszorítható lenne a parkolási káosz. Külön figyelmet kell még szentelni a mozgássérült kártyákkal visszaélőknek, helyzetük jogosan irritálja a becsületesen boldogulni kívánó polgárokat, a valódi mozgássérültekről nem is beszélve.

Az LMP deklarált célja továbbá, hogy minden aktív, helyi civilt be kíván vonni a döntéshozatalba, illetve az inaktívakat aktivizálni próbálja. Ezért én is rendszeres, havi szintű egyeztetést tartanék a helyi ügyekkel kapcsolatban, illetve állandó, nyílt internetes fórumot üzemeltetnék a vélemények szabad ütköztetésére (pl. helyi “mini-népszavazások”)

Üdvözlettel,

Pongrácz Gergely

Tags: