Welcome to Magazine Premium

You can change this text in the options panel in the admin

There are tons of ways to configure Magazine Premium... The possibilities are endless!

Member Login
Lost your password?

A Bartók Béla út felújítása 15.

2011/03/25
By admin

Egy laikus környékbeli búcsúja a hepétől és a hupától

Előző oldal

Itt már a villamosokra vár minden!

A Gellért téri új megálló. Vagy az új Gellért téri megálló? Végülis a tér is elég jelentősen átalakult, csak a házak maradtak ugyanott!

Ez a megálló egyszerre két villamost tud befogadni, míg a régi legrosszabb esetben is hármat, de a valóságban inkább négyet. Az érkező villamos először a megálló előtti zebra lámpájánál áll meg, majd a megállóban, majd ha onnan kijut, a híd előttinél. Nem valami hatékony megoldás! Ráadásul a peron is szűk, aki ezt csinálta, látta, mennyi ember fordul meg itt csúcsforgalomban? Ez a peron jó, ha negyedakkora felületű, mint a régi! És ezt most úgy mondom, mint az itt levő megálló egyik igen rendszeres használója, aki nem csak statisztikán és pauszon ismeri ezt a helyet!

Most éppen itt, a nagymamám egykori háza előtti síneken van az ideiglenes megálló. Érdemes megfigyelni azt a pormennyiséget, amit a várakozók szívhatnak. Szívás…

Érdekesség: ahogy már említettem, az új oszlopok mellett egyelőre a rácsosak is megmaradtak az út egyik oldalán, egy betápkábelt tartva. Kíváncsi vagyok, meddig tart ez az állapot!

Augusztus 28.: a Körtér északi végénél még mindig csatatér van az úttest helyén.

A sínek és az aszfalt közti rés, szurokkal, vagy valami hasonló anyaggal kitöltve.

A Fehérvári úti kitérő még mindig a semmibe vezet, de legalább már nem a gödörbe, azt ugyanis időközben lefedték. A váltót pedig bebetonozták.

Ezt a csatornanyílást övező betonkoszorút szépen szétroppantotta valami rajta áthaladó nehéz jármű! Remélhetőleg megcsinálják újra, mielőtt körbeaszfaltozzák…

Igen nagy meglepetésemre a Fehérvári úti villamosok megállóját a Körtéren talpfákkal kezdték el megcsinálni. Váltónak nyoma nem látszott, ami nagyon nagy baj, mert itt kellene erre lehetőségnek lennie, nem az SZTK előtt. Lehet, hogy a talpfás megoldás azt jelenti, hogy itt még nem véglegesre építik meg a vágányokat?

A 41-es csonka kihúzóját, amit nem is rég építettek, közben elkezdték meghosszabbítani a Körtér fele. Ez azt jelenti, hogy a 41-es jelenlegi megállóperonja nem lesz alkalmas a kelenvölgyi járat várakoztatására, mivel ott fognak a 47-esek haladni a Bartók fele. A két áthaladó vágány közti harmadik sínpár persze jó kihúzónak (úgy, mint a 18-as végállomása Albertfalva kitérőnél), de ott nincs peron. Ez vajon azt jelenti, hogy a 41-es végállomása még hátrébb kerül, a Bocskai úthoz?!

A 41-es végállomásának “nem találtak helyet” a Körtéren, de azért az autóknak megint oda tudtak adni egy újabb felületet. Biztos, hogy ettől lesz kellemes egy tér, mint a város főépítésze annyi interjúban hangoztatta? Ott, ahol a képen a busz és az autók haladnak, gyalogfelület lesz. Én még mindig nem értem, hogy miért nem fért ide a villamos!

A 19/49 megállója kibetonozott, kipadkázott peronnal, és lerakott megállóbódé-vázzal. Ez a megálló jobb, mint a régi, mivel szélesebb, az ember nem érzi úgy, hogy elviszi a mellette elhaladó autók menetszele!

Ahogy láthatjuk, az aluljáró tényleg működik :-)

A gombaépület belseje, szép kilátásokkal…

Villamos betápkábel, duplán leszigetelve, nehogy valami munkagép hozzáérjen. Vajon az összes tápkábel lekerül a föld alá? A légkábel-rengeteg azt hiszem nem fog hiányozni nekem…

Valahol itt lesz a Fehérvári úti villamosok megállója, ami jelen esetben a 47-est és a 18-ast jelenti. Érdekes ez a régies vágányépítési technika, talán majd kiderül, miért így csinálták. Itt elvileg 2-3 héttel később kell az első tujának elmennie..

Egy biztos: pár nap múlva a Bartók Béla úton megindultak a villamosok!

Tags: