Welcome to Magazine Premium

You can change this text in the options panel in the admin

There are tons of ways to configure Magazine Premium... The possibilities are endless!

Member Login
Lost your password?

A Bartók Béla út felújítása 17.

2011/03/27
By admin

Egy laikus környékbeli búcsúja a hepétől és a hupától

Előző oldal

És ekkor valami egész hihetetlen kezdett el körvonalazódni: a 41-es végállomását a Bocskai úthoz akarták tenni, és a Posta előtt (a Fehérvári úton) a két egyenes forgalmi vágány között akartak egy kihúzót csinálni neki. Ez azt jelentette volna, hogy a villamos majdnem elmegy addig, amíg az utasokat el kéne szállítania, de megállóperon (és akarat) híján az utasoknak egy megállóval a céljuk, az eredeti végállomás előtt le kellett volna szállniuk!

A Móricz a Fehérvári út felől nézve szeptember elején.

A buszok a Kosztolányinál is érdekesen tévelyegtek: voltak, melyek a normálisan befelé menő irány újjáépített aszfaltján haladtak, és voltak, amelyek rámentek a sínekre.

NZA-val itt járkálva ekkor sikeresen megéltük az új Bartók Béla úti villamospálya számunkra első dugóját is, ahogy az itt látható. Egészen a Kosztolányiig álltak a villamosok…

… és miért? Mert a felújított közút legutolsó métereit pont csúcsforgalomban kellett aszfaltozni és hengerelni, rálógva az űrszelvényre!

Itt lehet látni, hogy milyen messzire gyűrűzött ennek a szervezetlenségnek az eredménye. Az persze nem látszik, hogy emiatt az ellenkező irányba nem volt minek visszaindulnia! Mivel ez a 18, 19 és 49 vonalakat érintette, melyek elég lényegesek Buda közlekedése szempontjából, a remiz előtt visszafordítottak pár szerelvényt a város fele, de ehhez az kellett, hogy egyátalán valamennyi át tudjon jutni az építkezésen!

Persze ilyen “rálógásos villamosfeltartást” még láthattunk az elkövetkező hetekben, lásd ugyanezt pepitában a Kosztolányi Dezső téren…

Ügyes, nem? És ilyenkor mindenki a BKV-t szidta, pedig erről nem tehettek!

Na mindegy! Itt a majdnem kész Kosztolányi téri megálló látható, mely szintén kellemesen tágas, sokkal jobb, mint a régi. Bár azért a kivágott fák hiányoznak.

No komment, egyszerűen csak szeretek UV-t fotózni :)

Tátrát mindenesetre ritkán lehet itt menetrendszerűen fotózni…

A Gellért téri villamoskanyarogtatás a Szabadság hídról. Amire szerintem senki nem gondolt: a 86-os busz megállóját a rakpart szélére sikerült rakni, ahol mindig hidegebb és szelesebb, tehát a várakozó utas számára (márpedig a 86-osra aztán lehet várakozni!) kellemetlen idő van, mint kicsit beljebb.

Érdekes “baleset”, hogy az elosztó váltó rögtön a villamosmegálló után van, de oda behaladás előtt kell állítani. Ennek az a mellékhatása, hogy a megállóba csak akkor haladhat be a következő villamos, ha az előző már túl van a váltón, és a váltóreteszelés oldva lett. Régen az itteni megállóban ebben az irányban kettő vagy három villamos (a baloldali vágányon 47, 49, a jobboldalin 19 és 18, egymás után) is meg tudott állni, ez most egyre csökkent.

Készül a járda és a parkolóöblök a bútorbolt előtt. A utóbbiak a fák és egyéb tereptárgyak közé vannak benyomkodva, ezért a méretük nem mindig alkalmas elég autó befogadására. Ennek aztán az az eredménye, hogy az autósok a környéken mindenütt otthagyják a kocsijaikat, például a villamosmegállók előtti és utáni, forgalomtól elzárt részeken. Eddig az út két oldalán álltak az autók, most belül is. Szerintem ezt nem így tervezték eredetileg…

Úgy örülök, hogy ezek a zöld alagutat képező fák megmaradtak, remélem a gyökereik se sérültek meg, és rendesen élnek tovább!

A 41 és 47, no meg a 18A ideiglenes végállomása az SZTK előtt.

A Kosztolányi Dezső tér átépítése miatt a BKV és VT Transmann buszok beszorultak a régi, egy ideje használaton kívül álló Volán pályaudvarra. Érdekes volt.

18-as a Tétényi úti vasúti híd alatt…

… illetve az Etele téri végállomáson.

No, álljon itt egy kép a kelenföldi remiz előtti megállóról is!

Következő oldal: megindul a Fehérvári úti villamosforgalom is!

Tags: